Warto niestety się z tym faktem pogodzić, bowiem oszczędzanie na wykonaniu strony internetowej, będącej wszak wirtualną wizytówką Twojej firmy, a często też platformą sprzedażową oferowanych przez Twoją firmę towarów i usług, w przyszłości przyniesie więcej szkody, niż pożytku. Skutkiem czego potrzebne będą kolejne nakłady finansowe - ktoś mądry kiedyś powiedział:
Płać i płacz tylko raz!Ktoś mądry
O co tak naprawdę chodzi? Wspomniana fraza odnosi się do zakupu drogiego przedmiotu/usługi, gdzie jego wartość rekompensowana jest jakością. Nabywca, co jest w pełni zrozumiałe, początkowo będzie miał poczucie winy związane z potrzebą wydania na wspomnianą rzecz sporych nakładów finansowych. Ale finalnie, zdając sobie sprawę z jakości i żywotności danego towaru/usługi, wie że był to jednorazowy i opłacalny wydatek.
Tyle tutułem wstępu, zapraszam niżej.
Czytelna, składająca się z kilku podstron, wizytówka internetowa jest najprostszą, ale i często niezwykle skuteczną formą reklamy naszej firmy w internecie. W ogromnej większości działalności gospodarczych sprawdzi się wyśmienicie, oferując potencjalnym klientom szczegółowe informacje na temat oferowanych przez naszą firmę usług.
Na łączny czas wykonania prostej strony www i tym samym jej finalny koszt wpływają tutaj następujące czynniki (w wielu aspektach częściowo pokrywające się w przypadku bardziej rozbudowanych witryn, o których wspomnę poniżej):
To element, od którego bezsprzecznie firma oferująca projektowanie i tworzenie stron www powinna zacząć pracę - analiza konkurencji pozwala ocenić mocne i słabe strony naszych bezpośrednich konkurentów w branży. Na podstawie tej wiedzy można nie tylko ustalić plan działania, ale i poprawić przede wszystkim błędy, które popełnia konkurencja - słaba optymalizacja strony, brak semantycznie poprawnego kodu, organizacja dokumentu, marketing treści, rozplanowanie nawigacji, czy też prezentacja wizualna treści.
Atrakcyjny pod względem wizualnym i czytelny projekt strony jest niezwykle istotnym elementem wpływającym na odbiór witryny przez potencjalnych klientów. Strona powinna jasno identyfikować profil działalności naszej firmy, być przy tym wykonana w sposób zgodny z obowiązującymi trendami.
Semantycznie poprawny kod HTML/CSS gwarantuje nie tylko, że strona będzie poprawnie wyświetlana przez dostępne na rynku przeglądarki internetowe, ale też pomaga w określeniu odpowiedniej struktury dokumentu HTML, co w następstwie ma wpływ na ewentualne przyszłe pozycjonowanie strony internetowej.
Istotny składnik każdego procesu tworzenia witryny internetowej - odpowiednia organizacja kodu, dbanie o właściwą strukturę treści, nasycenie słów kluczowych, dane strukturalne, czy techniczne aspekty SEO, jak chociażby reorganizacja drzewa DOM. To wstęp pod pozycjonowanie strony, wszak samo jej posiadanie niewiele zmienia - musi być widoczna dla potencjalnych klientów.
Optymalizacja Page Speed to rzecz niezwykle istotna, nie tylko w kontekście lipcowej aktualizacji algorytmów wyszukiwarki Google, dla których szybkość działania stron internetowych będzie jednym z czynników określających pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. To również aspekt istotny ze względu na wygodę użytkowników, którzy pragną błyskawicznego dostępu do treści/usług.
Optymalizacja działania szybkości strony www na witrynie tworzonej od podstaw jest jednak o wiele prostsza, mając doświadczenie i widzę związaną z wymogami dotyczącymi sposobu prezentacji treści, renderowaniem strony oraz kolejnością wyświetlania drzewa dokumentu (DOM). Warto więc o ten aspekt zadbać od razu tworząc wizytówkę firmy.
Ostatnim etapem, szczególnie jeżeli firma działa na rynku lokalnym, jest przygotowanie wizytówki w miejscach/mapach Google. Dzięki temu możemy nie tylko jasno usytuować naszą firmę wśród innych, ale i zbierać cenne uwagi oraz opinie od naszych klientów.
Warto o tym pamiętać, tym bardziej, iż często wyniki z tych usług (miejsca dostępne na mapie) wyświetlają się przed właściwymi organiczymi wynikami wyszukiwania w Google.
Profesjonalne wykonanie wszystkich wyszczególnionych wyżej etapów powinno zająć pomiędzy 20, a 30 godzin uczciwej, efektywnej pracy - dokładny czas potrzebny na wykonanie zlecenia zależny jest jednak na ogół od konkretnych wymagań klienta.
W ReCODED posługujemy się prostą, jednolitą stawką ustaloną na poziomie 100 zł netto za godzinę pracy (o tym dlaczego akurat tyle, informacje znajdziecie w dalszej części tego artykułu). Całkowity koszt wykonania wizytówki internetowej to kwota w wysokości 2000-3000 zł netto.
Wyślij nam krótkiego maila na adres kontakt@recoded.pl - przedstaw swoje potrzeby, my w zamian przygotujemy kompleksową, szytą na miarę ofertę.